• Strach, média a černobílá šachovnice

    Posted on Listopad 24, 2015 by in Jokerovina, Věda a technika, aneb svět není tak v prdeli

     

    Neúspěch, zklamání, strach… To jsou prožitky, které s lidským nitrem hýbou skutečně velikou silou. Jsme tak zkrátka nastavení. Proč? Pro naši vlastní ochranu. Pro náš rozvoj. Díky negativním zážitkům, které člověka mnohdy pronásledují po zbytek života, se naše rasa vyvinula do dnešní podoby. Touha neprožít opakovaně silné emoční otřesy nás vzpřímila, naučila nás rozdělat oheň, kout železo i štěpit jádro.

    Drtivá většina z nás má v dnešní době naplněné základní životní potřeby. Nemusíme se třást strachy, že se nám na těžce obdělávaném políčku neurodí. Stačí skočit do supráče pro žvanec, v zimě doma otočit knoflíkem a máme vystaráno. Proto se naše mentální kapacita upíná jiným směrem, chceme vědět, chápat, znát. Od toho tu máme informační zdroje.

    Asi není potřeba polemizovat nad tím, jestli si lidé po večerech listují Ottovým slovníkem naučným a doplňují to Wikipedií, nebo si radši pustí zprávy v telce. Jelikož každý člověk je tak trošku feťák (ať už mluvíme o adrenalinu, endorfinech, kofeinu, čokoládě…) a rád si občas smočí závity v řádně protřepaném koktejlu hormonů, není se čemu divit, že z médií tryskají jen otřesné zprávy. Mnohdy jsou ještě pro jistotu zkreslené, nebo nedosazené do kontextu, neporovnané s minulostí atd. Velmi zajímavý článek o fungování a manipulaci s grafickými daty vyšel nedávno na iDNES.cz můžete se na něj podívat tady. Stačí si lehce pohrát s jednotkami, nastavením nuly, či zobrazením a stále pravdivé informace vypadají úplně jinak… Pak je možné míchat jabka s hruškama, dělat z komára velblouda a naopak.

    I taková manipulace může hýbat s veřejným míněním. Viděli jste třeba graf, který ukazuje počty lidí zabitých teroristy v Evropě? Rozhodně nechceme zlehčovat, co se stalo v Paříži, ale posledních patnáct let bylo relativně poklidných.

    graf

    Z médií by se také mohlo zdát, že na silnicích umírá stále více lidí, nebo že je unášeno stále více dětí. Není tomu tak. To je jen lidem předkládáno to, co podvědomě chtějí. Něco, co rozhýbe jejich zpohodlnělé a ukolébané nitro a trochu protřepe usazeným koktejlem emocí. Ale o tom zase někdy jindy.

    V poslední době Evropou cloumá migrační vlna. Rozhodně to není téma, které by se mělo bagatelizovat a my Jokeři ho bereme smrtelně vážně. Bohužel na zapeklité problémy většinou neexistuje jednoduché řešení. Nepodporujeme volné otevření hranic a stavění mešit v každém okresním městě, ale názor: „Nahrnout je buldozerem zpátky do moře a pro jistotu ještě podpálit!“ se nám ekluje ještě víc…

    Co vším tímhle oduševnělým plkáním vlastně chceme říct?

    Svět není jako šachovnice. Možná je to obrovská šachová partie mimozemšťanů, iluminátů, U.S.A. a Ruska, ale ať se děje co se děje, nikdy to není černobílé. Je fakt, že doma mám šachovnici, která je spíš okrovo-tmavě hnědá, ale ta dvoubarevnost prostě není vončo. Forest říkal, že život je jako bonboniéra – nikdy nevíš, co ochutnáš… Když si koupíte obyčejnou nugátovou, tak vás žádný velký překvapení nečeká. Život a dění okolo je spíš jako barevné spektrum – od fialové po červenou. Co člověk, to krapet jiný úhel pohledu a jiný odstín barvy.

    Spektrum

    Pravda má vždy mnoho stran a na nás je, abychom se z toho neposrali.

    Přátelé, zkusme své okolí poslouchat a pochopit. Zbytečně neplivejme žluč a nikdy nezapomínejme, že úsměv nic nestojí a léčí. Proč myslíte, že ho má Joker tak široký? A proč vůbec máme Jokera v logu? Čím víc, tím víc!

    Joker Cider logo


*

Jasně, už mi bylo 18 let ...nebo ne?

I když neradi, tak ctíme platný zákon o regulaci reklamy a kodex Rady pro reklamu. Pokud ti ještě není 18, tak musíme citovat policistu, kterého jsme v mládí potkávali v parku: "Prostě ještě nemůžete! Budete to muset vydržet."